Functions (<>methods) and Random Generators

Jérémy Barbay 28 Abr 201028/04/10 a las 15:27 hrs.2010-04-28 15:27:28

**** <2010-04-28 Wed 08:30-10:00> ALICE: Functions (<>methods) and Random Generators

1. Muestra de animacion:
+ Random permutation generator (truncated version of sorting algo)
+ ?Game from Alice book with small animals?

2. Theory: Functions and Random Generators
+ Methods
- Recuerdo del Guion (Charla de Constanza)
- Ejemplo de Guion
+ Functions in Alice:
- just another kind of method?
- like asking a question to an object.
+ Random Generator and User Input:
- no two executions are equals
- need for carefull testing

3. Practice:
1. write a random generator of general arrays (with redundant
values?)
- not difficult, not very pedagogical either.
2. (re)write the Random generator of permutations
- a bit harder but more pedagogical

ALICE: Guion y Dummies (Constanza)

Jérémy Barbay 28 Abr 201028/04/10 a las 15:27 hrs.2010-04-28 15:27:28

**** <2010-04-21 Wed 08:30-10:00> ALICE: Guion y Dummies (Constanza) :AWAY:

1. Muestra de video:
+ change of scenery + Guion
- animacion lenguaje (short and compact)
- carolina molina (too detailed)
2. Theory
+ Modular design in Software Engineering
+ Methods in Alice
+ Main Method *is* your script
3. Practice
+ Dummies
+ Rotation around Dummies
+ Position and Move Camera using Dummies

Representacion de Arreglos y Ordenamiento

Jérémy Barbay 7 Abr 201007/04/10 a las 11:47 hrs.2010-04-07 11:47:07

Array Representation

1. Muestra de videos:
+ Sorting from the 80'

video.google.com/ ... =3970523862559774879#

+ Sorting Penguins with baloons
+ Sorting colorfull numbers in music
+ Sorting Competition




2. Theory
+ From assembly code to java and beyond:
- ASM6800: small recall
- BASIC with lines
- LOGO (Pedagogical, not really to program a computer to do
accounting)
- C
- C++, Java, C#
- PERL, Python,...
- Javascript, PHP, ..
- (...)
- Formalized Human Language
+ Programming as a way of expression of
- what the computer should do
- what the programmer wants
+ Visual learning
- "Let me *show* you!"
- Google Maps: algorithm and visualisation!
3. Practice
+ Array Representation
+ Variable Representation
+ Bubble sort in 2mns
+ Other types of Sorting

Movimientos

Jérémy Barbay 30 Mar 201030/03/10 a las 18:11 hrs.2010-03-30 18:11:30

<2010-03-31 Wed 08:30-10:00> Movements
======================================

Author: Jérémy Barbay
Date: 2010-03-30 22:09:53 XXX


1. Muestra de video:
+ the one from Ivette
+ Another one with good moves of the arms
2. Theory
+ the origins of Object Oriented Programming
+ Object Oriented in Alice
+ Move operator
3. Practice
+ Animate an object
+ Animate a part of an object
4. Presentación del wiki.

Introduccion

Jérémy Barbay 30 Mar 201030/03/10 a las 18:09 hrs.2010-03-30 18:09:30

<2010-03-24 Wed 08:30-10:00> Introduccion
===========================================

Author: Jérémy Barbay
Date: 2010-03-30 22:08:19 XXX


+ Muestra de vídeos
- Donald Duck in Math Magic Land (extract till Pi)

+ "Donald in Mathmagic Land is a Donald Duck featurette
which was released on June 26, 1959. It was directed by
Hamilton Luske and is 27 minutes in length."
([en.wikipedia.org/ ... d_in_Mathmagic_Land])

+ Cada pagina es pintada a la mano!

- Cristóbal's samurais y ninjas

+ 15mn de aprendisaje, 30 mns de trabajo.
+ Cristobal tenia 9 años.

- Vídeo de geología

+ Una semana de curso conmigo, en grupo
+ Poco experiencia con los computadores

- Ivette's vídeo de historia

+ Una semana de curso conmigo, en grupo
+ Poco experiencia con los computadores


- Ordenamiento de Penguinos y de Números de colores

+ Yo le hice para apprender Alice
+ 2 horas de trabajo, ademas de la musica
+ Quiero hacer una competencia de ordenamiento:
[


- Juego de avión

+ En la demo de Alice.
+ Muy facil de hacerlo.
+ Limitacion en las interacciones: le veamos al final.

+ Demostración de creación de animaciones simples en Alice

+ Tareas para la próxima semana:
- completar el tutorial de Alice incluido con el software (en ingles)
- Leer el "Tutorial Básico de Alice" (en castellano)
- intercambiar coordinadas con sus compañeros de grupo.