class activities April 22nd 3

Pilar Echeverría T. 25 Abr25 de Abril a las 20:30 hrs.2025-04-25 20:30:25

Unit 3 "What was it like?"
Ask and answer about experiences related to books and movies.
Listen and complete a dialogue
Grammar practice: Present Perfect
Ask and answer about movies

Class activities April 15th 6

Pilar Echeverría T. 17 Abr17 de Abril a las 12:49 hrs.2025-04-17 12:49:17

Students practice writing formal mails
Learn and practice First Conditional
Material used in class are in "material docente"

*Remember that the quiz will be given on April 17th.

Class activities April 10th 5

Pilar Echeverría T. 15 Abr15 de Abril a las 13:58 hrs.2025-04-15 13:58:15

Students listen and answer about a conversation about booking a room at a hotel.
Students workout vocabulary related to bookings
In pairs students ask and answer about hotels experiences

Class activities April 8th 12

Pilar Echeverría T. 10 Abr10 de Abril a las 16:24 hrs.2025-04-10 16:24:10

Unit 2
Students work out vocabulary related to places where they can stay when going away.
Students listen and complete the dialogue "Booking a room at a hotel"
Students analyse and compare the difference between formal and informal emails
Students read, complete and answer some questions using and informal email.
Students write an informal email  using prompts

class objectives for the week - April 1st -3rd 6

Camila Mardones A. 1 Abr1 de Abril a las 09:21 hrs.2025-04-01 09:21:01

This week, we will focus on the following goals:

  • Practice reading, listening, writing, and speaking

  • Work on grammar, vocabulary, and pronunciation

  • Continue learning how to use conditionals

📝 Reminder: Our next evaluation is Writing Quiz 1 on April 17th. Get ready!

class objectives for the week - march 25th-27th 6

Camila Mardones A. 24 Mar24 de Marzo a las 11:51 hrs.2025-03-24 11:51:24

Dear students, these are the objectives for the week.
UNIT 1: GETTING AROUND  Objective: being able to talk aboutplaces to go and things to do, make arrangements, etc.  Use of first conditional.

 Use of relative clauses: who, which,that, whose  Rules of basic punctuation and spelling (capitalization): exercises    Reading, listening, writing, and speaking activities.  Grammar, vocabulary, and pronunciation activities.

📢 ¡Inscripciones abiertas para las Tutorías de Apoyo para Inglés (TAI)! 6

Camila Mardones A. 20 Mar20 de Marzo a las 21:53 hrs.2025-03-20 21:53:20

 

Estimadas y estimados estudiantes,

Esperamos que estén teniendo un excelente inicio de semestre. Les contamos que ya están abiertas las inscripciones para las Tutorías de Apoyo para Inglés (TAI) de la Unidad de Aprendizaje. Estas tutorías están dirigidas a quienes necesiten apoyo adicional en el aprendizaje del idioma y forman parte del programa de acompañamiento entre pares de la Universidad.

🗓 Las inscripciones estarán abiertas hasta el 28 de marzo.

🔹 ¿Quiénes pueden inscribirse?
Cualquier estudiante que quiera mejorar su inglés o sienta que necesita apoyo. Sin embargo, si su docente les ha recomendado participar, ¡les animamos a inscribirse!

🔹 Modalidad y niveles:
Este semestre habrá tres grupos:

Campus Juan Gómez Millas

  • Niveles 1 y 2 (juntos)
  • Niveles 3 y 4 (juntos)

 

💡 ¿Por qué unirse a las TAI?

  • Son impartidas por estudiantes con buen dominio del inglés.
  • No solo son un espacio de refuerzo académico, sino también de apoyo integral entre pares.
  • ¡Es una excelente oportunidad para mejorar su nivel de inglés en un ambiente colaborativo!

📝 Formulario de inscripción:
👉 Completa tu inscripción aquí

Si tienen dudas o consultas, no duden en escribir. ¡Esperamos que tomen las tutorías!

Welcome to English IV! week 1 information - march 18th -20 22

Camila Mardones A. 14 Mar14 de Marzo a las 18:13 hrs.2025-03-14 18:13:14

Dear Students,

Welcome to General English IV! My name is Camila Mardones, and I will be your teacher this semester.

Please note that the English Program starts on March 17th, so our first class will be on Tuesday, March 18th, at 18:00 in Aulario A, Room 3. This will also be our room on Thursdays.

Below, you will find an overview of the program.

This Week’s Topics:2025-1_Ingles_4_Programa_asignatura.pdf (221 kb)

🔹 Course Introduction

  • Expected learning outcomes
  • Syllabus and calendar
  • Attendance policy
  • Assessment criteria
  • U-Cursos platform and resources

🔹 Classroom Language Review

🔹 Review of Previous Levels (A1 – A2+)

  • Self-study: Vocabulary and grammar revision (A1 to A2+)
  • Remedial exercises
  • Reading and listening practice
  • Grammar and vocabulary exercises

If you have any questions, feel free to reach out. Looking forward to meeting you all!

Best,
Camila Mardones

There is a 75% attendance requisite, so please attend all lessons.